Libaleves

Libaleves

Gá, gá, nagyon gá (elkészítési idő: kb. 2,5 óra)


Hozzávalók 6 személyre:
3 kg-os libának az alábbi szervei:
- libazuza
- libamáj
- libanyak
- libafar
Zöldségek:
- 2 db sárgarépa
- 1 db fehérrépa
- 10 dkg zeller
- 1 csomag petrezselyem

- só 
- bors
- vegeta
- gégetészta



Ezt, illetve a libapecsenyét egyszerre készítettem el, azon praktikus ok miatt, hogy az Aldiban egyben kaptam 3 kg-os VALDOR libát, amihez hozzácsomagolták a leveshusikat is. 

1. A libahusikat megmostam, majd elküldtem őket egy Norbi Update gyorstalapalóra: megszabadítottam őket a zsírjuktól. Ezt követően úszó tanfolyamra is beiratkoztak: medencéjük a lábasom lett, és felöntöttem valamivel több vízzel, mint ami elfedi. Felforrás után hozzá adtam a petrezselymet, a zsírhabot pedig többször leszűrtem, kissé megsóztam

2. A husit úgy másfél óráig főztem. A liba torkos jószág, időnként pótoltam a vizet. Hozzáadtam a sárgarépát, a fehérrépát és a zellert, s addig főztem míg a husi, illetve a zöldségek meg nem puhultak. Borsoztam, vegetáztam, újra sóztam,majd még főztem 10 percet, hogy az ízek összeérjenek.

3. Kifőztem a gégetésztát, és ezzel tulajdonképpen el is készült. Jó étvágyat!




Megjegyzések