Hivi sültes tál

Hozzávalók 7 személyre:

Húsalap:
500 gr sertés tarja
500 gr csirkemell filé
800 gr pangasius harcsa filé

Pác:
2 ek mustár
2 kkbors
2 kk oregánó
1 dl sör
1 dl étolaj
víz

Rántás:
kb. 500 gr liszt
kb. 8 db tojás
kb. 500 gr panírmorzsa

Vegeta
9 dl étolaj

Köret:
én 21 db közepes méretű krumpliból készítettem

-2 nap:
1. A sertés tarjáról eltávolítottam a hártyaréteget, kb. félújnyi néretre kiklopfoltam.
2. Tálba raktam 0,5 dl olajat, 0,5 dl sört, 1 ek mustárt, 1 kk borsot, összekevertem.
3. Beletettem a sertés húst, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy a husokat elfedje, összekevertem.

-1 nap:
1. A csirkemell filét felszeltem félújnyi vastagra kiklopfoltam.
2. Tálba raktam 0,5 dl olajat, 0,5 dl sört, 1 ek mustárt, 1 kk borsot, összekevertem.
3. Beletettem a sertés húst, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy a husokat elfedje, összekevertem.

Főzés napja:
1. A rántáshoz az egyes tányérba lisztet, a 2-esbe 2 tojást a 3-asba panírmorzsát helyeztem. A tojásokat felvertem, hozzáadtam sót, borsot, vegetát. Fazékba olajat raktam (kb. kezdésnek úgy 0,6 litert).

2. A pácból kivettem a husokat. Bedörzsöltem sóval, majd meghempergettem a lisztes tányérban, a tojásosban, beletetettem a zsemlemorzsásba. Fontos! Egyidejűleg csak annyit paníroztam be, amennyi éppen belefér egy sütésbe. Sót nem adtam a húshoz a pácoláskor, hogy ne szárítsa ki. Szintén fontos, hogy a panírmorzsába nem hempergettem, hanem beleraktam, és a tetejére szórtam. Így kaptam egy laza bécsi bundát, és így omlós maradt  rántott hús.

3. Aranybarnára kisütöttem a husokat. Típusonként külön tálakba rendeztem.

4. A rántás közben folyamatosan igény szerint utánadagoltam a lisztet, a tojást és a zsemlemorzsát, valamint az olajat is.

5. A husok után megtisztítottam a krumplit, hasábba szeltem, majd az olajon kisütöttem.

A tálhoz javaslok finom savanyúságot, jól viseli a világos söröket és a borokat is.

Jó étvágyat!



Megjegyzések