Sajtos csicseriborsó-főzelék


 

Hozzávalók 1 személyre:

4.2 dkg füstölt szalonna (kockázott)
0.3 közepes db tv paprika
0.2 közepes db vöröshagyma
11.7 dkg csicseriborsó konzerv (levével együtt)
0.8 dkg trappista sajt
0.8 dkg parmezán sajt
0.5 ek tejföl
fekete bors ízlés szerint (vagy feketebors-olaj, abból 1 evőkanállal használtam)
0.5 gerezd fokhagyma (vagy fokhagymaolaj, abból 1 evőkanál)
0.3 db babérlevél
0.2 teáskanál őrölt fűszerkömény
só ízlés szerint
0.5 teáskanál fűszerpaprika (aki szereti a csípőset, az chili paprikával is vegyítheti)

Elkészítési idő: 45 perc

1. Aprítóval zúzzuk pépessé a kicsumázott paprikákat, a megpucolt fokhagymákat és a vöröshagyma-fejünket.

2. Mindeközben kezdjük el lepirítani a húsos szalonnakockákat, kevés zsiradék, olívaolaj hozzáadásával. Én a fokhagyma- és feketebors-olajat használtam, így én azokkal segítettem rá. Adagoljuk hozzá a fűszereket is, majd az aprított zöldségadalékot is. Öntsük fel egy kis vízzel, és főzzük egy darabig.

3. Ezután adjuk hozzá a csicseriborsókonzervet, és pótoljuk vízzel, amennyiben szükséges.

4. Főzzük kb. 20 percig, majd vegyünk ki belőle egy kevés adagot, amihez adjuk hozzá a tejfölt, és turmixoljunk rá egyet. Jöhet mindehhez a reszelt sajt mix. Ezzel sűrítjük be a főzeléket. Főzzük még 8-10 percig, hogy jól összeérjenek benne az ízek. Kóstoljuk, pótoljuk, ha valami szükséges.

Tálaljuk akár husival vagy tojással, pirítóssal tetszőlegesen. Jó étvágyat! 

Megjegyzések