Csokoládétorta

 

Hozzávalók...

a piskótához: 
150 gr vaj
6 tojás
150 gr cukor
100 gr tömör tejcsokoládé
150 gr liszt

a krémhez:
3 db tojás
200 gr cukor
100 gr tömör tejcsokoládé
200 gr cukrozatlan kakaópor
500 gr mascarpone

a mázhoz:
200 gr olvasztott tejcsokoládé

a díszítéshez:
a tortaforma kikenéséhez még kb. 50 gr vajat használtm, a képen reszelt csokoládé és csokoládés perec van, de ez abszolute opcionális

Én először a piskótát készítettem el. Amíg hült, addig megfőztem a krémet. Ezt a már kihült és felszelt piskótalapok közé töltöttem, úgy hogy visszaraktam őket a tortaformába. Az egészet betettem pár órára a hűtőbe, majd csak utána vontam be a mázzal és díszítettem.

A piskóta elkészítése:

1. Felolvasztjuk a vajat, és lereszeljük a csokoládét. 

2. Kemény habbá verjük habverő segítségével a tojás fehérjét.

3. A tojás sárgáját az olvasztott vajjal  olyan módon keverjük habosra, hogy folyamatosan adagoljuk hozzá a cukrot, majd a reszelt csokoládét, a lisztet sé a kemény habbá vert fehérjét.

4. Az egészet csomómentesre elkeverjük, majd sütőpapírral bélelt tortaformába öntve kb. 35 perc alatt 180 fokon megsütjük. 

5. A kihült piskótát 3 felé vágjuk.

' A krém ekészítése:

1. Lereszeljük a csokoládét.

2. Az egyik lábosba vizet teszünk, majd egy másikat a tetejébe helyezünk, és így, vízgőzben főzzük össze a tojást, a cukrot, a reszelt csokoládét és a mascarpone-t.

A torta összeállítása:

1. A tortaformát kikenjük vajjal.

2. Belehelyezzük az első piskótalapot, majd ráöntjük a krém felét, habkártyával elegyengetjük.

3. Belehelyezzük a második lapot is, majd a krém másik felét rátölöltjük és elegyengetjük.

4. A tetejére rátesszük az utolsó lapot is. 

5. Néhány órára betesszük dermedni a hűtőbe.

6. A 200 gr tejcsokit vízgőz fölött megolvasztjuk, és a tortaformából kivett, rácsra áthelyezett tortát bevonjuk vele, és feldíszítjük.

7. Visszahelyezzük a tortát a hűtőbe. Dermedés után fogyasztjuk.


Megjegyzések